IV edycji Konferencji Ogólnopolskiej Studentów i Doktorantów Uczelni Medycznych “Medyczne Targi Wiedzy” Kraków, 1-2 grudnia 2023 r.
I POSTANOWIENIA OGÓLNE
Organizatorami IV edycji Konferencji Ogólnopolskiej Studentów Uczelni Medycznych
“Medyczne Targi Wiedzy”, zwanej dalej Konferencją, jest Studenckie Towarzystwo
Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum i Fundacja na rzecz Nauki
i Zdrowia „Manuskrypt”, zwani dalej Organizatorem.
Konferencja odbędzie się 1 i 2 grudnia 2023 r. w formie stacjonarnej w Krakowie
Uczestnikiem wydarzenia może być podmiot, osoba fizyczna lub prawna, w szczególności
student, doktorant, pracownik naukowy, który spełni łącznie wszystkie elementy zawarte
w części II Regulaminu Uczestnictwa punkt 1.
Oficjalną stroną Konferencji jest strona internetowa dostępna pod poniższym linkiem.
Przepisy niniejszego Regulaminu stanowią integralną część zgłoszenia uczestnictwa na
Konferencji i obowiązują wszystkich Uczestników.
Przesłanie zgłoszenia do Organizatora jest równoznaczne z zaakceptowaniem przez
Uczestnika niniejszego Regulaminu.
Oficjalnym językiem Konferencji jest język polski
W dedykowanej sesji anglojęzycznej prace będą prezentowane w języku angielskim,
zgodnie z wytycznymi przewidzianymi dla tejże sesji.
Udział czynny i bierny w Konferencji jest bezpłatny.
Komitet Organizacyjny powołuje Jury, które będzie oceniało przedstawiane prace.
II WARUNKI UCZESTNICTWA
Warunkiem uzyskania statusu uczestnika w Konferencji jest spełnienie łącznie poniższych
postanowień:
Zgłoszenie chęci uczestnictwa w Konferencji jako uczestnik bierny
lub uczestnik czynny poprzez system rejestracji, do którego odnośnik zostanie zamieszczony
na stronie wydarzenia.
Rejestracja wymagana jest zarówno od uczestników czynnych, jak i uczestników biernych
nie będących autorami pracy naukowej przedstawionej na Konferencji.
Otrzymanie od Organizatora za pomocą systemu online potwierdzenia rejestracji.
Wyróżnia się dwie formy uczestnictwa w wydarzeniu:
udział bierny – uczestnik, który spełnił łącznie wszystkie warunki uczestnictwa z pkt. 1;
w ramach udziału biernego przysługuje mu certyfikat uczestnictwa w wydarzeniu, udział w
wydarzeniach uwzględnionych w harmonogramie. Uczestnikiem biernym jest również osoba
zarejestrowana na Konferencję będąca współautorem wystąpienia, ale nie prezentująca
zgłoszonej pracy;
udział czynny – uczestnik, który spełnił łącznie wszystkie warunki uczestnictwa z pkt. 1;
uczestnik czynny ma możliwość wygłoszenia zgłoszonych prac w formie wystąpienia
ustnego, w ramach udziału czynnego przysługuje mu certyfikat uczestnictwa w wydarzeniu,
certyfikat potwierdzający wystąpienie (wydawany wyłącznie w przypadku prezentacji pracy,
w certyfikacie będą uwzględnieni współautorzy pracy), udział wydarzeniach uwzględnionych
w harmonogramie.
Prace zgłoszone na Konferencje mogą mieć maksymalnie trzech autorów (opis przypadkucase report) lub pięciu autorów (praca oryginalna), z czego jeden z nich jest zobligowany
do jej wygłoszenia w czasie Konferencji. Istnieje możliwość odstępstwa od ograniczenia
maksymalnej liczby autorów, jednak po uprzednim zgłoszeniu tego faktu drogą mailową na
adres medycznetargiwiedzy@gmail.com i uzyskaniu jednoznacznej aprobaty ze strony
Komitetu Organizacyjnego.
Uczestnikami czynnymi Konferencji mogą być jedynie studenci/studentki
oraz doktoranci/doktorantki.
Zgłoszenie pracy naukowej i uczestnictwa czynnego następuje poprzez wypełnienie
formularza rejestracyjnego, który będzie dostępny na stronie wydarzenia od 15 sierpnia 2023
r. godziny 12.00 do 28 października 2023 r. godziny 23.59.
Organizator zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu rejestracji, w takim wypadku
informacja ta zostanie podana odpowiednio wcześniej na stronie wydarzenia.
Zgłoszenia prac naukowych dokonane po upływie terminu rejestracji nie będą rozpatrzone.
Zasady dotyczące biernego uczestnictwa w Konferencji będą podane na stronie wydarzenia
pod koniec września 2023 r
Uczestnik jest zobowiązany do terminowej rejestracji tematu wystąpienia, terminowego
naniesienia ewentualnych poprawek oraz zmian w pracy. Pełne zgłoszenie następuje
po otrzymaniu maila z informacją o przyjęciu bądź odrzuceniu tematu. W przypadku braku
kontaktu mailowego w sprawie zgłoszonego tematu w ciągu 7 dni od daty jego rejestracji,
uczestnik ma obowiązek skontaktować się z Komitetem Organizacyjnym w celu wyjaśnienia
sytuacji.
III ZASADY KWALIFIKACJI PRACY
III.1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
Wszystkie streszczenia (abstrakty) muszą być napisane w języku polskim.
Streszczenie nie powinno przekraczać ilości 400 słów, Organizator zastrzega sobie prawo
do skracania abstraktów, które przekraczają wskazaną maksymalną liczbę słów.
Tytuł, autorzy, opiekun pracy, afiliacja i bibliografia nie wliczają się do ilości słów.
Zgłoszenie nie może zawierać tabel, zdjęć, wykresów ani rysunków.
Autor zostanie poinformowany drogą elektroniczną o przyjęciu pracy naukowej oraz sesji,
do której praca została zakwalifikowana do 11 listopada 2023 roku. Decyzja
zakwalifikowaniu pracy jest nieodwołalna.
Streszczenie powinno zostać napisane w formie bezosobowej i aspekcie dokonanym.
Skróty należy wyjaśnić w nawiasach.
III.2 OPIS PRZYPADKU- CASE REPORT
Wymagana struktura przesłanego streszczenia (informacje według poniższego wzoru
zostaną opublikowane w książce abstraktów):
Tytuł: DUŻYMI LITERAMI
Autor/Autorzy
Opiekun pracy
Afiliacja (przykład: Studenckie Koło Naukowe XYZ, Wydział XYZ, Uniwersytet XYZ)
Wstęp (informacje o pacjencie: wiek, płeć, objawy podmiotowe i przedmiotowe, opis
badania fizykalnego)
Historia przypadku
Wyniki badań (tylko zmiany patologiczne)
Leczenie/Następstwa leczenia
Dyskusja/Diagnoza różnicowa
Referencje/Bibliografia (minimum 3)
Słowa Kluczowe: najważniejsze słowa opisujące pracę (±5).
III.3 PRACA ORYGINALNA
Wymagana struktura przesłanego streszczenia (informacje według poniższego wzoru
zostaną opublikowane w książce abstraktów)
Tytuł: DUŻYMI LITERAMI
Autor/Autorzy
Opiekun pracy
Afiliacja (przykład: Studenckie Koło Naukowe XYZ, Wydział XYZ, Uniwersytet XYZ)
Wstęp: Jasno określony cel pracy
Materiały i metody: Opis podejścia naukowego do projektu, w tym użyte materiały, metody
i zastosowane kryteria statystyczne
Wyniki: Krótko przedstawione wyniki badania
Wniosek: Opis wyników badania w odniesieniu do pierwotnego celu badania
Słowa Kluczowe: Najważniejsze słowa opisujące pracę (±5).
Do prac oryginalnych zaliczane są również przeglądy systematyczne i metaanalizy
IV ZASADY PREZENTACJI PRACY
Prace powinny być przedstawione na podstawie prezentacji multimedialnej.
Maksymalna liczba slajdów: 25.
Na slajdach powinien zostać użyty odpowiedni kontrast i odpowiedni rozmiaru czcionki
(16-36) aby widzowie mogli przeczytać tekst.
Wszystkie prezentacje ustne muszą być wygłoszone w języku polskim.
Prezentacje multimedialne powinny być przygotowane w formacie PDF lub PPTX (nazwa
pliku: Nazwisko osoby prezentującej oraz 3 pierwsze słowa tytułu). Maksymalny rozmiar
pliku to 100 MB. Jeżeli prezentacja ma zawierać film bądź materiał audio, konieczne jest
przesłanie w formie linku do materiału na platformie Youtube/Vimeo lub pliku jako osobny
załącznik (formaty MP3, MP4 lub wideo z YouTube/Vimeo). Pliki należy przesłać na adres
mailowy medycznetargiwiedzy@gmail.com najpóźniej 27 listopada 2023 r.
Prezentacje odbędą się wg harmonogramu, który zostanie zamieszczony na stronie
wydarzenia do dnia 18 listopada 2023 r.
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzania zmian w harmonogramie,
które będą uaktualniane na bieżąco.
Pracę prezentować może tylko jeden autor, natomiast w dyskusji mogą wziąć udział autor
i współautorzy.
Czas wygłoszenia opisu przypadku nie powinien przekraczać 5 minut + 2 minuty
na dyskusję.
Czas wygłoszenia pracy oryginalnej nie powinien przekraczać 7 minut + 2 minuty
na dyskusję.
Prowadzący sesję ma prawo przerwać prezentację, jeśli czas wystąpienia zostanie
przekroczony.
Jury wyłania zwycięzców w każdej sesji naukowej. Decyzja Jury jest ostateczna
i niepodważalna.
Autorom najlepszych prac zostaną przyznane nagrody i wyróżnienia.
V UTRWALANIE KONFERENCJI I WIZERUNEK
Uczestnik wyraża zgodę na stremowanie na żywo, nagrywanie i udostępnianie materiałów
z ich udziałem innym Uczestnikom Konferencji,
Uczestnik udziela Organizatorowi zgody na umieszczenie jego pracy w pokonferencyjnej
książce abstraktów.
Uczestnik oświadcza, że wyraża zgodę na używanie i rozpowszechnianie jego wizerunku
(zdjęcia i filmy wykonane podczas Konferencji przez Organizatorów) do celów związanych z
Konferencją.
VI OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe Uczestnika będą przetwarzane w celu realizacji zobowiązań dotyczących
Konferencji.
Zgoda na przetwarzanie danych jest dobrowolna, ale jednocześnie obligatoryjna
do zgłoszenia udziału oraz realizacji wynikających zobowiązań.
Dane osobowe Uczestników będą przechowywane przez czas nieoznaczony oraz zgodnie z
przepisami prawa ochrony danych osobowych.
Dane osobowe mogą być przekazane tylko podmiotom upoważnionym do tego na
podstawie przepisów prawa.
Prawa:
prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych,
prawo dostępu do swoich danych osobowych,
prawo żądania sprostowania swoich danych osobowych,
prawo żądania usunięcia swoich danych osobowych,
prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego,
prawo żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych ze względu
na szczególną sytuację.
VII POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Uczestnik wyraża zgodę na przeprowadzenie Konferencji w formie online w uzasadnionym
przypadku tj., gdy sytuacja sanitarno-epidemiologiczna lub prawna uniemożliwia spotkanie
w formie stacjonarnej. Organizator zapewnia, że dołoży wszelkich starań, aby możliwie
wiernie odwzorować charakter wydarzenia stacjonarnego.
Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany terminu, jeżeli będzie zmuszony
przez Władze Państwowe.
Rezygnacja przez Uczestnika z udziału w Konferencji może nastąpić wyłącznie poprzez
przesłanie stosownej informacji na adres e-mail: medycznetargiwiedzy@gmail.com.
Organizator jest uprawniony do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu oraz do jego
interpretacji w zakresie dopuszczalnym przepisami prawa.
W kwestiach nieuregulowanych Regulaminem zastosowanie znajdują przepisy prawa
powszechnie obowiązującego.
Wystawianie dokumentów dla uczestników Konferencji (innych niż nieuwzględnione
w regulaminie) należy zgłosić nie później niż 5 dni od zakończenia Konferencji.
Przewodniczący i Wiceprzewodniczący Komitetu Organizacyjnego prezentują prace
naukowe poza konkursem (bez przyznania nagród lub wyróżnień) we wszystkich sesjach
naukowych. Koordynatorzy danej sesji naukowej prezentują prace naukowe poza konkursem
w sesji naukowej, którą koordynują.
Wytyczne dla uczestników aktywnych i biernych
Warunkiem uzyskania statusu uczestnika w Konferencji jest spełnienie łącznie poniższych
postanowień:
Zgłoszenie chęci uczestnictwa w Konferencji jako uczestnik bierny lub uczestnik czynny poprzez system rejestracji, do którego odnośnik zostanie zamieszczony na stronie wydarzenia.
Rejestracja wymagana jest zarówno od uczestników czynnych, jak i uczestników biernych nie będących autorami pracy naukowej przedstawionej na Konferencji.
Otrzymanie od Organizatora za pomocą systemu online potwierdzenia rejestracji.
Wyróżnia się dwie formy uczestnictwa w wydarzeniu:
udział bierny – uczestnik, który spełnił łącznie wszystkie warunki uczestnictwa z pkt. 1; w ramach udziału biernego przysługuje mu certyfikat uczestnictwa w wydarzeniu, udział w wydarzeniach uwzględnionych w harmonogramie. Uczestnikiem biernym jest również osoba zarejestrowana na Konferencję będąca współautorem wystąpienia, ale nie prezentująca zgłoszonej pracy;
udział czynny – uczestnik, który spełnił łącznie wszystkie warunki uczestnictwa z pkt. 1; uczestnik czynny ma możliwość wygłoszenia zgłoszonych prac w formie wystąpienia ustnego, w ramach udziału czynnego przysługuje mu certyfikat uczestnictwa w wydarzeniu, certyfikat potwierdzający wystąpienie (wydawany wyłącznie w przypadku prezentacji pracy, w certyfikacie będą uwzględnieni współautorzy pracy), udział wydarzeniach uwzględnionych w harmonogramie.
Prace zgłoszone na Konferencję mogą mieć maksymalnie trzech autorów (opis przypadku- case report) lub pięciu autorów (praca oryginalna), z czego jeden z nich jest zobligowany do jej wygłoszenia w czasie Konferencji. Istnieje możliwość odstępstwa od ograniczenia maksymalnej liczby autorów, jednak po uprzednim zgłoszeniu tego faktu drogą mailową na adres medycznetargiwiedzy@gmail.com i uzyskaniu jednoznacznej aprobaty ze strony Komitetu Organizacyjnego.
Uczestnikami czynnymi Konferencji mogą być jedynie studenci/studentki
oraz doktoranci/doktorantki.
Zgłoszenie pracy naukowej i uczestnictwa czynnego następuje poprzez wypełnienie
formularza rejestracyjnego, który będzie dostępny na stronie wydarzenia od 15 sierpnia 2023
r. godziny 12.00 do 28 października 2023 r. godziny 23.59.
Organizator zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu rejestracji, w takim wypadku
informacja ta zostanie podana odpowiednio wcześniej na stronie wydarzenia.
Zgłoszenia prac naukowych dokonane po upływie terminu rejestracji nie będą rozpatrzone.
Zasady dotyczące biernego uczestnictwa w Konferencji będą podane na stronie wydarzenia pod koniec września 2023 r.
Uczestnik jest zobowiązany do terminowej rejestracji tematu wystąpienia, terminowego
naniesienia ewentualnych poprawek oraz zmian w pracy. Pełne zgłoszenie następuje
po otrzymaniu maila z informacją o przyjęciu bądź odrzuceniu tematu. W przypadku braku
kontaktu mailowego w sprawie zgłoszonego tematu w ciągu 7 dni od daty jego rejestracji,
uczestnik ma obowiązek skontaktować się z Komitetem Organizacyjnym w celu wyjaśnienia
sytuacji.